reklama

Slovenský sitkom?

Zdá sa, že tie vyhrážky, ktoré divákom adresovala TV Joj celé leto, myslela vážne. Nové časti Paneláka a jemu podobný trus sú tu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (75)

Keby len Panelák... Ale o tomto seriáli sa teraz rozpisovať nebudem. Jednak som už o ňom pred časom písal, jednak to vonkoncom nie je sitkom. A pravdupovediac ani netuším, čo to je a kam to zaradiť.

To, čo servíruje divákom Joj-ka, je ozaj niečo, čo nemožno inak nazvať ako čistý odpad. Jej dvorný scenárista Andy Kraus, zrejme zaslepený vidinou ľahko zarobených peňazí, sa neobzerá vľavo ani vpravo a tak ako kúzelník súka z rukáva holuby, tak on jednu somárčinu za druhou.

Ak sa pri Paneláku môžeme uspokojiť s konštatovaním, že bol natočený hlavne preto, aby polovica slovenských hercov nezomrela od hladu, pri Kutyilovi či Profesionáloch (aby som neznevažoval len Krausa) už musíme premýšľať, kde má slovenský humor dno.
Tu už asi bude treba požiadať vedenie televízie, aby pred každým dielom zavesila na obrazovku upozornenie Tento program môže vážne ohroziť vaše duševné zdravie!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri Kutyilovi sa Kraus nechal zrejme inšpirovať Timom Allenom, ale, popravde, je to len jeho úbohý odvar.
Pamätáte si na Uragán, kde sa strápňoval spolu s Marcinom? Humor založený na maďarsko-idiotskom napodobovaní a bradatých vtipoch, našťastie, z obrazoviek zmizol. Z Marcina sa stal Ficov volebný šašo, no a z Andyho Krausa, ktorý veľmi dobre odhadol vkus slovenského diváka, milionár.
Tak ten „humor“ z Uragánu autor predostiera divákom v Kutyilovi.
Možno budem krivdiť Viki Rákovej, ale ak hrá v takých úbohostiach (vrátane Susedov), v akých ju možno na obrazovke vídať, tak jej musím položiť zásadnú otázku: Viki, môžete povedať našim divákom, prečo ste sa stali herečkou? Ale platí to aj pre viacerých aktérov týchto „skvostov“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyrobiť niekoľkodielny sitkom, ktorý by skutočne pobavil diváka, je náročné. Ale dá sa. Presvedčil ma o tom už dávnejšie Graham Linehan, ktorý natočil The IT Crowd (u nás Partička/Ajťáci). Pri každej časti tohto už kultového seriálu som vybuchoval smiechom. Výborní herci, vtipné dialógy, skvele vypointované humorné situácie. Také čosi sa dá pozrieť i viackrát, a smiať sa budete stále.

Minulý týždeň vyhlasovali OTO-v. O tom, v akej biede sa nachádza slovenský televízny humor, svedčí aj to, že cenu za najlepší seriál získala Joj-ka za Profesionálov. Moje nervy!

Takže, ak by som mal odpovedať na otázku z nadpisu článku, moja odpoveď je, že sitkom nie, shit-com áno.
Ale aby som TV Joj len nehanil, keď som už zabŕdol do OTO. Osobnosťou za TV spravodajstvo sa stala Lucia Barmošová. Šarmantná a inteligentná žena s bezchybným slovným prejavom. A bez aférok a škandálov. Cena je v dobrých rukách. Zdá sa, že o čo má Joj-ka horších reportérov, o to má lepších hlásateľov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V tomto článku som vyjadril svoj subjektívny náhľad na niekoľko pôvodnych seriálov. Určite sa nájdu mnohí, ktorí so mnou nebudú súhlasiť, a ja im to nezazlievam.
Každému sa páči predsa niečo iné. A tak to má byť! Tak ako sú pre niekoho Picassove obrazy len znáškou náhodných čiar, tak iný nad ich krásou chrochce slasťou.

Našťastie, to, čo sa nám má páčiť, sa nedá prikázať zákonom ako napríklad vlastenectvo. Hoci nie v takej dávnej minulosti sa o to istí súdruhovia veľmi usilovali.

Je určite chvályhodné, že sa televízie usilujú o pôvodnú tvorbu. Ale na humor z obrazoviek si musíme asi počkať, keď sa začnú prenosy z parlamentu. Tam má naozaj živnú pôdu.

Ivan Rias

Ivan Rias

Bloger 
  • Počet článkov:  263
  •  | 
  • Páči sa:  66x

Spýtajte sa Ondra... Zoznam autorových rubrík:  AforizmyKultúraZábavaMôj názorEpigramyPoéziaPrózaLiterárne maličkostiPolitikárčenieOdpozorovanéOndroSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu