reklama

Profesionáli - seriál, v ktorom herci majú gule

Kto si myslel, že televízny Uragán je úplné dno slovenského humoru a že sa kvalitatívne už klesnúť nedá, isto nevidel „sitkomy“ z domácej kuchyne - Kutyil, Susedia a Profesionáli. Ide o seriály s tým najprimitívnejším možným humorom, ktoré nielen, že dosadli na najdnovejšie kultúrne dno, ba ho o dobrých pár metrov aj prerazili.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Spomenutým originálnym veľdielam som sa donedávna zámerne a celkom úspešne vyhýbal, lebo aj ich nie práve zriedkavé upútavky boli a sú pre mňa dostatočne veľkou výstrahou.
A tak by to zostalo aj naďalej, keby som v bulvári našom každodennom nebol zaregistroval správičku, v ktorej kanáloví žurnalisti zvestujú, že sa vraj „policajtom“ z Profesionálov máli gáža. Veď oni produkujú umenie a za to sa má platiť na úrovni, a tak chcú vyšší honorár (alebo azda mzdu?) za každú nakrútenú a odvysielanú časť. A ja som chcel vedieť prečo.
Tak som si ich nedávno pustil, veď malá vizuálna stimulácia mi nijako nemôže uškodiť. Mobil s predvoľbou rýchlej pomoci poruke - to ak by ma od smiechu nebodaj vystrelo. Po asi desiatich minútach, keď hrozilo, že pre niečo iné ako poriadny záchvat smiechu naskutku skolabujem, som to vypol.
Preboha, tí profesionálne školení profesionálni herci hovorili akýmsi čudným jazykom. Vôbec som im nerozumel a nechápal som, o čo ide a čo sa deje. Ak by sa na Slovensku udeľovala cena za cudzojazyčné seriály, ten náš by smelo mohol kandidovať.
Na obrazovke bolo vidno iba mihot zelených uniforiem a počuť len škrekot a iné neartikulované zvuky, originálne spotvorené ksichty do všelijakých grimás - a dosť. Aspoň náznak vtipnej repliky alebo bonmotu by ste hľadali márne. Skôr by ste naďabili na orchidey v Himalájach.
Chýbalo už iba to, aby sa niektorý z umelcov preobliekol do ženských šiat a aby padlo zopár fráz v skomolenej slovenčine frcnutej trochou maďarčiny. Lebo na to sú tvorcovia stupídnosti naozajstní machri. A možno tam dali aj to. Neviem, ďalej som nepozeral, vypol som to. Hlavne, že majú dostatok svojich vďačných divákov.
Neprofesionálne výkony profesionálnych hercov v Profesionáloch len potvrdzujú to všeobecne známe Za málo muziky veľa peňazí. Mám silné podozrenie (len podozrenie!), že sa takéto somárčiny nakrúcajú bez akéhokoľvek scenára, lebo sa mi nechce veriť, že by niekto aspoň s minimálnou inteligenčnou výbavou dokázal takéto niečo pozliepať či zglejiť. Vyzerá to tak, že hercov navlečú do policajných mundúrov a vyženú na pľac, nech sa tam do sýtosti vyšantia, potom to zostrihajú a môže to ísť do telky.
Na druhej strane chápem, že sú to len herci, živia sa hraním a v podstate im môže byť jedno, v čom hrajú. Asi ešte nemáme hercov, ktorí by si mohli roly vyberať. A ak si za svoje výkony pýtajú viac peňazí, treba im uznať, že majú - ako s nadšením a zhusta vyhlasuje vo všetkých médiách známa moderátorka - gule.
Ale nečudujme sa! Od spomenutých seriálových aktérov by naozaj nebolo najmúdrejšie, ak by televízie poriadne nepodojili (ony, ja iba hádam, majú peňazí dosť), pokiaľ ich niekto iný neodstaví od ceckov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Seriál Profesionáli (samozrejme, podľa mňa) patrí medzi najnevydarenejšie seriály, aké sa kedy u nás na obrazovkách objavili. Ale aby som tu nebol iba za negativistu a nositeľa kritických náhľadov, musím popravde priznať, že sú aj horšie.
Viem, že súkromné televízie tu nie sú na to, aby formovali vkus diváka, ale na to, aby zarábali. A to sa im - i vďaka, a najmä veľkej sledovanosti - asi aj darí. A to je už umenie, ktorému vonkoncom nerozumiem.

Ivan Rias

Ivan Rias

Bloger 
  • Počet článkov:  263
  •  | 
  • Páči sa:  66x

Spýtajte sa Ondra... Zoznam autorových rubrík:  AforizmyKultúraZábavaMôj názorEpigramyPoéziaPrózaLiterárne maličkostiPolitikárčenieOdpozorovanéOndroSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu